veraf & dichtbij - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Anne Ouwelant - WaarBenJij.nu veraf & dichtbij - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Anne Ouwelant - WaarBenJij.nu

veraf & dichtbij

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Maart 2015 | Nederland, 's-Gravenhage


Even een berichtje vanuit Nederland om jullie te laten weten dat ik weer voor zes weken naar Brazilië ga en ik zo nu en dan een berichtje op deze weblog zal plaatsen. Dan kunnen jullie van veraf toch een beetje dichtbij zijn!

Ik zal eerst zo’n 2,5 week in Porto Alegre zijn; daarna 2 weken in São Paulo; en tot slot nog 1 week in Rio de Janeiro. In Porto Alegre en São Paulo ga ik me bezig houden met de concrete voorbereidingen voor de eerste module (van een reeks van zo’n negen modules) van de training, die ik namens Wings of Hope Duitsland ontwikkel en coördineer. Deze eerste module gaat plaatsvinden in augustus. De training is gericht op lokale werkers, die met kinderen en jongeren in de gewelddadige sloppenwijken werken. In de training:
- krijgen de werkers tools aangeboden voor het begeleiden en ondersteunen van deze kinderen;
- zullen zij meer leren over wat geweld doet met kinderen en jongeren;
- en zullen de werkers de nodige aandacht en ondersteuning voor hun eigen (traumatische) ervaringen krijgen.

Ik mag deze training mee opzetten, coördineren en ontwikkelen, creatieve activiteiten invoegen, maar ook praktisch uitvoeren (als co-trainer). Werk aan de winkel dus! Tijdens mijn komende reis ga ik in gesprek met de toekomstige deelnemers van de training, ik ga op bezoek bij Braziliaanse traumacentra om de mogelijkheden van samenwerking te onderzoeken, ik ga art workshops geven op de deelnemende projecten, vergaderen met de lokale partnerorganisatie, en in de vrije uurtjes hopelijk nog wat zien van de omgeving ☺

In Rio de Janeiro ga ik lekker ontspannen, op bezoek bij mijn Braziliaanse vrienden en een beetje de toerist uithangen. Ik heb een leuk appartementje geboekt in “mijn” oude wijkje (Bairro de Fatima), dus ik kan weer echt even terug in de tijd, heerlijk! Tot binnenkort dus, maar dan met een berichtje vanuit Brazilië!

Liefs,
Anne
www.annes.eu

  • 29 Maart 2015 - 11:08

    Gijs:

    Veel plezier en succes op je reis, lieve Anne. We gaan je volgen.

  • 29 Maart 2015 - 11:43

    Ans:

    Lieve Anne, veel succes daar en geniet van het weerzien met je vrienden!!! Liefs van ons

  • 29 Maart 2015 - 14:29

    Erik, Sem En Nanouk:

    Heel veel plezier met het even terug in de tijd, sterkte ook daarmee en met alle uitdagingen..
    Ik volg je weer op de voet!!
    Love u,
    KUSSSSSSSS

  • 29 Maart 2015 - 20:36

    Lieve:

    Geniet ervan, Anne en laat de mensen daar van jou genieten!!

  • 06 April 2015 - 22:37

    Heleen:

    Lieve Anne,
    Geweldig wat je gaat doen!
    Ook een beetje rustig aan hè. Genietse en je kan het!!
    liefs Heleen

  • 14 April 2015 - 19:28

    Priscilla:

    Lieve Anne,

    Maak er maar een mooie tijd van!
    Succes met alles en geniet van de vrienden die je weer gaat zien.

    Veel liefs Priscilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 09 Mei 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

01 December 2014 - 01 Augustus 2015

anne's art therapy and trauma support

13 Augustus 2014 - 05 September 2014

Nieuw trauma-project in Brazilië

02 Maart 2012 - 16 December 2012

Werken met oorlogskinderen in Rio de Janeiro

Landen bezocht: